Každý z vás, kdo sledoval předchozí vývoj Afterfallu si mohl všimnout a nebo se přímo účastnit vlny obrovského nadšení a zápalu pro projekt, ať už ze strany fanoušků, tak týmu.
Hned jak se rýsovaly nějaké prvotní obrysy lore jakožto odrazového můstku, začaly ve vašich myslích a poté i zde na foru vznikat vaše ideální představy herních postav, skupin a frakcí, které jste ve hře chtěli vidět a spolu s tím hned i "nábory" do těchto dosud neexistujících frakcí.
I mě samotnému se v hlavě rodí spousta nápadů ať už zcela realistických nebo absolutně šílených, ale co to tentokrát pojmout jinak?
Můžeme fungovat způsobem, že si vše dobře promyslíme předem a pak, když se spustí server vlastně napochodujete do hotového světa s předdefinovanou infrastrukturou. Z určitého hlediska by to šlo přirovnat k nějakému zábavnímu parku kam prostě jen přijdete a vozíte se na atrakcích, jediné o co se musíte starat je aby vám nedošly peníze a aby vám z horské dráhy nebylo zle.
Také to ovšem můžeme vzít z cela jiného konce a začínat absolutně od nuly.
Z dostupných částí Lore už můžete vědět, že v herní oblasti se nachází cosi jako zachovalé centrum nějakého dřívějšího městečka které bylo opuštěno.
Zároveň si dovolím citovat bod 10. z topicu Postapo návrhy: Sběr předmětů a získávání surovin bude nutné k přežití = Mining system součástí RP
z toho vyplývá, že úsilí GM teamu nespočívá ve vytvoření toho hypotetického "Zábavního parku" kde se budou hráči jen vozit.
Budete se bavit víc, když vstoupíte do hotového světa, nebo pro vás bude hodnotnější, když na začátku ubohá parta hladovců objeví pár chatrčí?
Nebude lepší postupně vybudovat post apokalyptickou společnost přímo ve hře?
A pak je tu taky praktická část.
Při první variantě nám na základě dostupných informací z fora vzniknou skupiny a charaktery na bázi teorie a pak se může stát, že po spuštění serveru zjistíme, že pro některé party a nebo i přímo postavy není v herním světě žádné využití, že pro dané prostředí a podmínky jsou nevhodné.
U druhé varianty budou mít všichni prakticky holé ruce a teprve podle toho, co bude v herním světě třeba vzniknou takové hráčské skupiny, přirozenější cestou.
Jako poslední argument je tu ještě otázka množství.
při 20 online hráčích a 5 předem existujícíh skupinách tu můžeme mít situaci kdy tu bude spousta prťavých skupinek s vlastními idejemi které kvůli rozdílnosti názorů nebudou schopné přežít, protože přežití bude záviset na spolupráci osob různých schopností a zaměření.
Když tedy od začátku s těmi 20 hráči místo spousty skupin začne jen velká spolupracující parta, bude mít hra větší smysl. Ve chvíli kdy se server dostatečně rozroste bude vhodné prostředí na to aby se nějaká skupina začala vyhraňovat. Vznik frakcí by tedy měl být spíše přirozenou částí hry, než-li vloženým diktováním startovních podmínek a měl by být úměrný tendenci růstu populace serveru.
Toto je pouze můj osobní názor, nikoliv oficiální vyjádření Afterfall týmu.